Google

Thursday, February 22, 2007

ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣη σύγχρονη πληγή

Αδέσμευτός Τύπος

Φεύρουαριου 2007
πέμτη 22αρ. φύλου (3.674)2.656


Της Κατερίνας Πρίφτη


Στην πυραμίδα του οργανωμένου εγκλήματος έχουν «σκαρφαλώσει» τα διεθνή κυκλώματα διακίνησης λαθρομεταναστών με ετήσιο τζίρο εκατομμυρίων ευρώ , «στρατολογημένα μέλη» σε χώρες της Ασίας και της Ευρώπης , μεθοδολογία, μέσα και τρόπος δράσης «κοπιαρισμένο» από τη δράση των εμπόρων λευκού θανάτου….

Οι σύγχρονοι και οργανωμένοι σε εγκληματικές ομάδες δουλέμποροι είναι οι «απόγονοι» και συνεχιστές των λαθρεμπόρων τσιγάρων , όπλων και ναρκωτικών που , κινδυνεύοντας να μείνουν «άνεργοι» , στράφηκαν στην εκμετάλλευση ανθρώπων , μία άκρως επικερδή επιχείρηση … Το μέγεθος το εύρος και την ισχύ αυτών των «επιχειρήσεων» γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα οι ελληνικές διωκτικές αρχές και ειδικότερα το Λιμενικό Σώμα , αφού η χώρα μας αποτελεί τον πρώτο σταθμό αρκετών λαθρομεταναστών που αναζητούν ένα πέρασμα στη Δύση. Σήμερα στην Τουρκία δρουν δύο κεντρικά και πανίσχυρα διεθνή κυκλώματα διακίνησης λαθρομεταναστών με έδρα την Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα. Οι δύο πόλεις αποτελούν τα στρατηγεία των οργανώσεων όπου σχεδιάζονται οι επιχειρήσεις για τη μεταφορά των λαθρομεταναστών στη Δύση. Για να φθάσουν όμως εκεί , τα στρατολογημένα μέλη της οργάνωσης φροντίζουν να συγκεντρώσουν τους ενδιαφερομένους από χώρες της Ασίας όπως Πακιστάν , Ινδία , Ιράκ , Ιράν , Αφγανιστάν. Οι ομάδες των λαθρομεταναστών ξεκινούν από τα βάθη της Ασίας με την καθοδήγηση και τη φροντίδα των μελών του κυκλώματος , αναλαμβάνοντας την ευθύνη να τους παραδώσουν στα δύο κέντρα στην Τουρκία. Ωστόσο οι λαθρομετανάστες χωρίζονται για τους δουλεμπόρους σε βασικές κατηγορίες : στις «ελίτ» και στους … υπόλοιπους. Τη διακίνηση των λαθρομεταναστών κυρίως Ιρακινών , με οικονομική επιφάνεια και αντίστοιχης προφανώς κοινωνική τάξη αναλαμβάνει να μεταφέρει στη Δύση το κύκλωμα που εδρεύει στη Κωνσταντινούπολη. Στη διάθεσή τους έχουν σύγχρονα , Πλήρως εξοπλισμένα και πολλές φορές υπερπολυτελή σκάφη , συνήθως υπό ευρωπαϊκή σημαία. Οι λαθρομετανάστες μεταφέρονται σε τρία συγκεκριμένα σημεία στα παράλια της Μικράς Ασίας απέναντι πάντα από τα ελληνικά νησιά και επιβιβάζονται στα σκάφη.

Κατά την άφιξη των λαθρομεταναστών στα ελληνικά νησιά οι σύνδεσμοι του κυκλώματος ,μεταξύ των οποίων Έλληνες , Τούρκοι και Ιταλοί του παραλαμβάνουν και τους επιβιβάζουν σε πλοία της ακτοπλοΐας , εφοδιάζοντας τους με εισιτήρια , καμπίνες κ.α. Προορισμός ο Πειραιάς… Από εκεί , αφού οι λαθρομετανάστες παραμείνουν στη χώρα μας για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα το κύκλωμα σε συνεργασία προφανώς με «συνδέσμους» που διαθέτουν σε άλλες χώρες της Δύσης προωθούν την ¨αφρόκρεμα» των λαθρομεταναστών κυρίως σε Ιταλία και Αγγλία. Μια τέτοια μεταφορά κοστίζει κατά κεφαλήν τα 30.00ευρώ!

Οργανώσεις

Παράλληλα με την οργάνωση στην Κωνσταντινούπολη λειτουργεί και αυτή της Άγκυρας, η πελατεία της οποίας όμως δεν περιορίζεται σε εθνικότητες , ενώ οι … Υπηρεσίες της απευθύνονται κυρίως σε λαθρομετανάστες περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες. Η «ταρίφα» για τη μεταφορά τους στη χώρα μας φθάνει τα 2.000 με 3.000 ευρώ. Όσοι δεν έχουν να πληρώσουν , αλλά διαθέτουν κάποιο περιουσιακό στοιχείο αυτό περνάει στα χέρια του δουλεμπόρου , ενώ δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις που λαθρομετανάστες χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά ναρκωτικών.. Οι αλλοδαποί φθάνουν με τον ίδιο τρόπο στην Άγκυρα και από εκεί προωθούνται σε τρεις παράκτιες περιοχές της Τουρκίας ή σε μία τέταρτη μέσω όμως Κωνσταντινούπολης . Την ίδια στιγμή ταχύπλοα σκάφη επανδρωμένα και με Έλληνες – μέλη της οργάνωσης – ξεκινούν από την Αττική.

Ξεκινώντας το ταξίδι τους δεν γνωρίζουν από ποιο σημείο θα «φορτώσουν» λαθρομετανάστες, αλλά μέσω κινητού τηλεφώνου – κλήσεις ή γραπτά μηνύματα- λαμβάνουν διαρκώς μόνο τις απαραίτητες οδηγίες για την πορεία που πρέπει να χαράξουν μέχρι τον τελικό προορισμό. Ανάλογα με το σημείο από το οποίο παραλαμβάνονται οι λαθρομετανάστες προσδιορίζεται και η περιοχή αποβίβασης τους , με βασικότερο προορισμό την Εύβοια τις Σποράδες , τον Πόρο.

Βέβαια σε αρκετές περιπτώσεις τα σκάφη εντοπίζονται από πληρώματα σκάφων των Λ.Σ. και τότε ο διακινητής φροντίζει να «ενσωματώνεται» με τους λαθρομετανάστες ώστε να διαφύγει τη σύλληψη ενώ όταν η επιχείρηση «στραβώνει» πολλά σκάφη χαράσσουν πορεία για τα βράχια και οι διακινητές εγκαταλείπουν . Ένα τρίτο κύκλωμα εδρεύει στην Αίγυπτο και με αντίστοιχο τρόπο συγκεντρώνει λαθρομετανάστες από χώρες της Βόρεια Αφρικής σε συγκεκριμένο εφαλτήριο – σημείο και από εκεί με αλιευτικά σκάφη «ανοίγουν πανιά» κυρίως για τη νότια Πελοπόννησο. Ωστόσο η δράση τους είναι περιορισμένη σε σχέση με αυτή των κυκλωμάτων που εδρεύουν στην Τουρκία

No comments: